ست اداری
مارس 9, 2019عکاسی صنعتی
مارس 12, 2019ست اداری
مارس 9, 2019عکاسی صنعتی
مارس 12, 2019عکاسی تبلیغاتی
عکاسی یا photography از دو کلمه یونانی photo به معنی نور و graphy یعنی ثبت یا نگارش تشکیل شده است. عکاسی در ابتدا به عنوان یک پدیده علمی شناخته شد، بعدها به شکل صنعت پیشرفت کرد و اکنون به عنوان هنر نیز شناخته میشود. عکاسی بسته به هدف، به چند نوع مختلف تجزیه میشود که یکی از آن ها عکاسی تبلیغاتی است. عکاسی تبلیغاتی چیست؟ عکاسی تبلیغاتی به انگلیسی advertising photography گفته میشود و تعریف عکاسی تبلیغاتی را میتوان عکس برداری از محصولات، کالا، تولیدات و خدمات شرکت یا افراد بیان کرد. در واقع هدف از عکاسی تبلیغاتی، افزایش محبوبیت در مخاطب و مشتری و در نتیجه فروش بیشتر است. در دورهای به سر می بریم که تبلیغات، حرف اول را در توسعه و پیشبرد یک شرکت یا سازمان میزند. بخشی از کار تبلیغات به عکاسی تبلیغاتی مربوط میشود و توسط فردی صورت میگیرد که آموزش عکاسی تبلیغاتی دیده باشد. در عکاسی تبلیغاتی اصولی باید رعایت شوند که عکاس تبلیغاتی با آن ها آشنایی دارد و تاثیر آن ها را در کیفیت تصاویر تهیه شده به خوبی درک میکند. از اصول عکاسی تبلیغاتی می توان به زاویه تابش نور، استفاده از رنگ های مناسب و جذاب که توجه مخاطب را به خود برانگیزد و مواردی از این قبیل اشاره کرد. یک عکاس تبلیغاتی به خوبی میداند با عکسبرداری از محصولات، تولیدات و خدمات شما چگونه آن ها را به مخاطب معرفی کرده و توجه مخاطب به چه المان هایی در عکس باید جلب شود. همچنین میداند چگونه با رعایت نکات عکاسی تبلیغاتی، این جذابیت را در چشم بیننده به وجود آورد تا او به استفاده از محصولات یا خدمات موجود در عکس ترغیب شود. دوربین های مخصوص عکاسی تبلیغاتی، لنز مناسب، فلاش و پایه فلاش از تجهیزاتی هستند که در عکاسی تبلیغاتی مورد استفاده عکاسان قرار میگیرند. پس از عکسبرداری از محصولات، لازم است با نرم افزارهای گرافیکی مانند Adobe lightroom، Adobe photoshop و Adobe bridge عیوب احتمالی در عکس رفع شوند و ویرایش های نهایی مانند حذف تصویر پس زمینه، تنظیم نور و تغییراتی که به جذابیت عکس کمک میکنند، انجام شود.