چاپ دیجیتال
مارس 9, 2019طراحی کاتالوگ
مارس 9, 2019چاپ دیجیتال
مارس 9, 2019طراحی کاتالوگ
مارس 9, 2019طراحی لوگو
هر شرکت و سازمانی باید لوگویی داشته باشد تا مخاطب با دیدن آن، شناخت تقریبی از نوع فعالیتها و اهداف آنها بدست آورد. یک لوگو در واقع هویت شرکت است پس باید در طراحی آن هوشمندانه عمل کرد. طراحی لوگو حرفه ای معمولا به گونه ای انجام میشود که طرحی منحصر به فرد از یک سازمان را در ذهن مخاطب ایجاد کرده به گونه ای که آن لوگو در عین سادگی، یادآور شرکت یا سازمان مربوطه باشد. توجه به ماندگاری و خلاقیت در طراحی لوگو، رابطه مستقیمی با بهبود کسب و کار و افزایش شهرت شما دارد. پس لازم است این کار توسط یک طراح لوگو خوب و با سابقه انجام شود که علاوه بر دانش گرافیکی، از تجربیات خود در کار بهره مند شود. در طراحی لوگوها از اشکال، متن ها و رنگ های مختلفی استفاده میشود و نکته حائز اهمیت آن است که لوگو شما با شرکت های رغیب متمایز و قابل تشخیص باشد. چند نمونه نرم افزار طراحی لوگو میتوان به نرم افزارهای محبوبی مانند corel draw، photoshop، indesign، illustrator اشاره کرد. لوگوها انواع مختلفی دارند که مشاوره با یک متخصص برندینگ میتواند به شما در انتخاب نوع لوگو کمک کند. قیمت طراحی لوگو متناسب با نیاز مشتری و پس از مشاوره با متخصص و فرد آشنا به طرح های گرافیکی مشخص میشود.
آرم یا لوگو تصویری
در این نوع طراحی، تصویری به عنوان آرم و نماد برای شرکت در نظر گرفته میشود که شرایط گفته شده برای یک لوگو حرفه ای را داشه باشد.
لوگو تصویری به گونه ای است که یک تصویر مشخص نمادی برای یک شرکت یا سازمان می شود به طوری که با دیدن آن تصویر مخاطب فقط به یاد آن شرکت می افتد. آرم استارباکس یکی از این نوع لوگوهاست.
لوگوتایپ
لوگوتایپ یکی از انواع مختلف لوگوهاست که به آن لوگو نوشتاری نیز میگویند. در این نوع طراحی لوگو، نام شرکت با طرح و رنگهای خاصی نوشته میشود به صورتی که خوانا و قابل درک باشد. تمایز لوگو شما از دیگر لوگوها یکی از وجوه طراحی لوگو است که باید در این نوع طراحی نیز به آن دقت داشت. از جمله لوگوهای معروف که به این شیوه طراحی شدهاند میتوان به کوکاکولا و ناسا اشاره کرد.
مونوگرام
یک نوع طراحی شبیه به لوگوتایپ وجود دارد که به آن مونوگرام، لترمارک یا لوگو های حرفنماد میگویند. این نوع طراحی لوگو، با تغییر شکل حروف انجام میشود به گونه ای که معرف شرکت مورد نظر باشد. مزیت این روش از طراحی استفاده از حداقل عناصر است. لوگوی فوراسکوئر، وردپرس و یاهو مثالهای خوبی از این نوع طراحی است. روش دیگر، طراحی لوگو به صورت ترکیبی از دو نوع ذکر شده است.